>> 5 Terkini :

Wednesday 4 March 2015

Jerat UMNO semakin mengena & PAS umpama ingin tenggelamkan kapal sendiri


Saya merupakan seorang pengokong tegar PAS dulu, kini dan mungkin tak selamanya. saya amat terkilan dgn apa yg melanda pakatan kebelakangan ini. bertelagah sesama sendiri. andainya pas berpecah dari pakatan sudah pastinya amat merugikan pas berbanding pkr dan dap.

1. Pas akan berpecah 2 setengahnya menyokong PASMA. Kelantan yg dah lama dipegang pas juga mungkin jatuh ketangan BN.

2. pas sebuah parti yg lama tapi masih lemah untuk berhadapan BN. tengok dulu terengganu dan kedah juga perak.
seharusnya lebih matang.mengapa masuk campur lebih2 isu selangor?

3. apakah yang diperjuangkan pas dan siapakan musuh politik pas sebenarnya? saya sudah mulai keliru.

berapa peratuskah islamnya negara malaysia sekarang? apakah bangsa dan agama lain benar2 mengenali islam sebenar?

pada saya dap masih sgt menghormati islam cuma tidak dapat menerima sesuatu yg baru kerana diluar pemahaman mereka.

salah siapa? agung dan sultan2 melayu merupakan ketua agama dan BN sebagai parti pemerintah. merekalah yg terlebih dahulu pertikai sebelum bangsa lain berani pertikai pasal hudud. tiba2 mereka menyemarakkan isu hudud pada pas.

apakah islam satu agama dahulukan menghukum sebelum mendidik? mengapakah pas kebelakangan ini lebih membicarakan soal hukum
sebelum mampu menuding jari pada pesalah?

4. Saya sgt mghormati ulama' dan tahap ilmuan mereka. sejauh mana ilmu mereka berbanding ilmu allah taala? (mungkin ramai yg marah saya pertikai ini).maksud saya perlu ada rendah diri bermesyuarat dan merujuk majlis syura sebelum keluar kenyataan) mereka juga tidak lari dari melakukan kesilapan dan tanpa ego dan dendam.

- TGHH. saya tak petikai ilmu agama dan tafsirannya sebagai ulama' malah saya amat menghormatinya. tapi saya pertikai kepimpinan beliau. dulu terengganu dah dapat di tawan. mengapa hanya satu penggal? salah siapa? salah penyokong atau lawan kuat tektik kotor atau kepimpinan sendiri pada masa itu. siapa menteri besar?

-ulama' pewaris nabi tak bererti mereka maksum dari melakukan kesilapan dalam sesetengah perkara contohnya TGHH pernah katakan secara terbuka seorang rakan pimpinan dalam pkr pengedar pil kuda(mungkin betul) tapi caranya dedah secara terbuka adalah salah dan mengaibkan biarlah perkara tu secara tertutup. beliau sebagai pimpinan utama pada saya kesan sgt buruk. kalau nak di ikutkan umno pun katakan mereka ikut ulama' mereka.

5. jika malaysia skrg kita tafsirkn 50% mengamalkn islam jgn kita impikan terus 90% atau 100% islam tanpa melalui 51,52...60,70% dan seterusnya. pada saya di bawah bn percent itu tidak akan meningkat tambahan pula adanya kerjasama yg erat dgn amerika dan yahudi.

6. saya sangkakan isu UG dah berakhir dulu dengan penyingkiran hassan ali, nasaruddin mat isa. mengapa di war2kan semula?

UG agenda siapa? siapa sebenarnya penyokong UG? istiqamahkah pas jika menerima UG?

pada saya UG merupakan agenda umno dan pas yg tidak istiqamah kerana nak kuasa secara jalan pintas mengkhianati persepakatan pr.

7. terbaru isu DSAI dipenjarakan. saya nampak segolongan pengikut pas turut gembira. saya amat sedih sedangkan ramai pengikut umno bawahan turut sedih dgn keputusan mahkamah tersebut. apa dah jadi dgn pas. ya Allah selamatkanlah pas

8. sekarang Pas menyerang pasma tanpa tolak ansur. sedar diri sikit pasma juga ramai pengikut terdiri dari ahli pas. sekiranya pas berpecah saya dan ramai kawan2 akan tinggalkan pas. tiada kejayaan dengan keangkuhan


Kredit Mecari Hakiki

1 comment:

Anonymous said...

Salah satu strategi Art of War Sun Tzu, 'apabila ikatan persefahaman musuh adalah kukuh, maka pecah-belahkan persefahaman mereka'.

Yang ini tak ada di dalam kitab yang dibaca oleh ulama.

Popular Posts